Pazarlamada Değişim Zamanı

Günümüz dünyasında hem tüketici davranışları hem de ekonomik göstergeler hızla değişiyor. Enflasyon, tedarik zinciri aksaklıkları, bölgesel belirsizlikler ve dijitalleşmenin getirdiği dönüşüm; pazarlama dünyasını ezber bozan kararlarla baş başa bırakıyor.

Nordics, Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgeleri Ticari Direktörlük görevini yürüten Alp Erekul, farklı sektörlerdeki deneyimiyle markaların sadece strateji değil, yeni bir bakış açısına ihtiyacı olduğunu ifade etti. Özellikle değişim dönemlerinde, markaların yönünü ve sesini yeniden tanımlamaları gerektiğine dikkat çeken Erekul, “Tüketiciye yakın olmak, pazarlama başarısının temel taşıdır. Ancak bu yakınlık, yapısal sağlamlıkla desteklenmezse kırılgan hale gelir” dedi.

“İçinde bulunduğumuz ekonomik konjonktür, ‘daha çok harca’ değil, ‘daha çok düşün’ dönemidir” diyen Erekul, bu dönemde şirketlerin pazarlama stratejilerini nasıl yeniden şekillendirmesi gerektiğine dair önemli uyarılarda bulundu.

3 temel prensip

Erekul’a göre, şirketlerin bugünkü ekonomik ortamda sürdürülebilir bir pazarlama stratejisi geliştirebilmesi için üç temel prensibe sıkı sıkıya sarılması gerekiyor.

İlk prensibin veriye dayalı sezgisellik olduğunu belirten Erekul, “İçgörü hala pazarlamanın kalbi. Ancak bu içgörünün artık kişisel deneyimlerden değil, doğru analiz edilmiş tüketici verilerinden beslenmesi gerekiyor. Çünkü veri sadece sayılar değildir, tüketicinin duygularına açılan kapıdır” yorumunu yapıyor.

İkinci odak noktasının anlam üretmek olduğunu ifade eden Erekul, “Ekonomik zorluklar karşısında tüketici daha seçici. Sadece fiyat odaklı mesajlar, kısa vadede işe yarasa da markaya duyulan bağlılığı zayıflatabilir. Bu nedenle şirketlerin ürün değil, anlam pazarlaması yapması gerekiyor. Tüketici artık ‘Ne satıyorsun?’dan çok, ‘Benim için ne ifade ediyorsun?’ sorusunun yanıtını arıyor.”

Üçüncü odak noktasının ise stratejik esneklik olduğunu ifade eden Erekul, kriz dönemlerinde planların değil, çerçevelerin işe yaradığını, pazarlama stratejilerinin mutlak doğrulara değil, senaryolara göre kurgulanması gerektiğini vurguluyor. Erekul, “Bugün başarıya ulaşan markalar, değişime karşı dirençli değil, değişimle birlikte yol alabilenlerdir” dedi.

“Ekonomik baskılar karşısında tüketici markaya değil, yaşattığı değere sadık kalır. Kısa vadeli hacim hedefleri yerine, uzun vadeli ilişki stratejileri kazanır” diyen Erekul’a göre bugünün pazarlama dünyasında ‘sadakat’ kelimesi yerini ‘güven’e, ‘hacim’ kelimesi ise ‘etki’ye bırakmak zorunda. – İSTANBUL

Related Posts

TÜİK duyurdu! Toplam ciro yıllık yüzde 45 arttı

Verilere göre, sanayi, inşaat, ticaret ve hizmet sektörleri toplamında ciro endeksi, 2025 yılı Haziran ayında yıllık yüzde 45 arttı. Toplam cironun alt detaylarına bakıldığında; 2025 yılı Haziran ayında yıllık sanayi sektörü ciro endeksi yüzde 34,3 …

TMSF tekstil devini satışa çıkardı

TMSF’nin Özçay İplik Tekstil Ticari ve İktisadi Bütünlüğünün satışına ilişkin ilanı, Resmi Gazete’nin bugünkü sayısında yayımlandı. Muhammen bedelin 37 milyon 300 bin lira olarak belirlendiği ihalede, kapalı zarf ve açık artırma usulleri birlikte …

Yasal takibe düşen kişi sayısı yüzde 35 arttı!

Daha önceden çok borcu olduğunu söyleyen Güler Civek, “Evime incir çubuğunu dikti o kredi kartı. Artık asla. Çok borcumuz vardı. Kartlar bizim iliğimizi kemiğimizi kuruttu.” derken, Ali Güler isimli yurttaş ise “İstihdam yok, çalışma yok, iş yok, güç …

Serbest piyasada döviz açılış fiyatları! (11 Ağustos 2025)

Serbest piyasada 40,7510 liradan alınan dolar, 40,7530 liradan satılıyor. 47,6040 liradan alınan avronun satış fiyatı ise 47,6060 lira olarak belirlendi. Serbest piyasada döviz açılış fiyatları! (8 Ağustos 2025) Cuma günü doların satış fiyatı 40,6830 …

Fındıkta belirlenen fiyat üreticiyi memnun etmedi

Tüm Üretici Köylüler Sendikası (Tüm Köy Sen) Ordu Şubesi fındık bahçesinden seslenerek, açıklanan fındık fiyatına tepki gösterdi. Ordu’nun Perşembe ilçesi Şenyurt Mahallesi’nde fındık üreticileriyle birlikte bahçeden açıklama yapan Tüm Köy Sen Ordu …

Biberler Hayvanlara Yedirildi İddiası Asılsız Çıktı

Yenişehir’deki biberlerin hayvanlara yedirildiği iddiası yalanlandı, gerçekler ortaya çıktı.